Adekwatna

  • Media drukowane
    • Projektowanie i skład czasopism
      • Skład czasopism – cennik
      • Animacja 3D prezentująca czasopismo
    • Projektowanie folderów
    • Projektowanie i skład książek
    • Reklama prasowa
  • Strony www
  • 3D
    • Animacja 3D prezentująca czasopismo
  • Aktualności
    • Ostatnie prace
    • Tutoriale
    • Sprzęt
    • Fonty
  • Portfolio
  • Kontakt

2015-02-05

Jak przygotować reklamę do druku na odpowiedni format w Adobe InDesign?

tutorial_indesign-01-format-reklamy-03-utworzenie-dokumetu-indesign

W artykule pokażemy, jak poprawnie przygotować reklamę do czasopisma według dostarczonej specyfikacji technicznej. Skupimy się ustawieniu odpowiedniego formatu, marginesów i spadów.

1. Zapoznanie się ze specyfikacją techniczną.

Użyjemy przykładowej uproszczonej specyfikacji, która określa wymiar netto reklamy. Jest to inaczej mówiąc format reklamy po obcięciu.

tutorial_indesign-01-format-reklamy-01-specyfikacja-techniczna-reklamy

Dalej podany jest wymiar brutto. Jest to obszar, jaki zajmuje reklama wraz ze spadami. Spady to obszar poza krawędzią ciecia, zawierający elementy graficzne reklamy, takie jak tło, który zostanie obcięty w drukarni przy docinaniu magazynu na wymiar.

Jest istotne, aby obszar spadów był kontynuacją tła reklamy, ponieważ w przeciwnym wypadku na krawędziach reklamy po obcięciu mogłyby pojawić się białe obszary niezadrukowane, jeśli wystąpiłyby jakiekolwiek niedokładności podczas cięcia.

 2. Zebranie materiałów do reklamy.

W naszym  przykładzie użyjemy kilku standardowych elementów, takich jak logo, slogan, tło zdjęciowe oraz napisy, aby pokazać, jak je prawidłowo rozmieścić.

tutorial_indesign-01-format-reklamy-02-elementy-reklamy

3. Utworzenie dokumentu w Adobe InDesign.

Tworzymy nowy dokument, ustalając rozmiar strony (Page Size) zgodny z formatem netto reklamy. W naszym przypadku jest to 200×290 mm.

Następnie w zakładce marginesy (Margins) ustalamy wszystkie wartości na 5 mm. Zwykle zalecamy ustalenie większych marginesów ze względów estetycznych, jednak 5 mm to niezbędne minimum ze względów technicznych.

W kolejnej grupie parametrów ustawiamy spady (Bleed) na 5 mm.

tutorial_indesign-01-format-reklamy-03-utworzenie-dokumetu-indesign

4. Wygląd dokumentu z prawidłowo ustalonym formatem, spadami i marginesami.

Poniżej przedstawiono wygląd dokumentu w Adobe InDesign z widocznymi obszarami:

  • obszar reklamy ze spadami (czerwona linia), inaczej format brutto,
  • format reklamy (czarna linia), czyli wymiar netto, czarna linia jest więc krawędzią cięcia,
  • obszar pomiędzy marginesami, czyli miejsce na teksty i ważne elementy graficzne (różowa linia).

tutorial_indesign-01-format-reklamy-04-wyglad-pustego-dokumentu

5. Wyjaśnienie pojęć: format reklamy, krawędź cięcia, spady, marginesy.

Na rysunku pokazano zwymiarowane marginesy i spady wokół formatu reklamy. Warto zwrócić uwagę, że odległość tekstów od obszaru reklamy ze spadami wynosi w sumie 10 mm.

tutorial_indesign-01-format-reklamy-05-zblizenie-na-wymiarowanie-reklamy

6. Rozmieszczenie elementów reklamy zgodnie ze specyfikacją techniczną.

Rozmieszamy elementy graficzne i teksty tak, aby elementy tła z każdej strony dochodziły do obszaru spadów, a teksty i logo były odsunięte od krawędzi cięcia o minimum 5 mm.

tutorial_indesign-01-format-reklamy-06-reklama-przygotowana-do-druku

7. Prawidłowo przygotowane spady i tło reklamy.

Na rysunku pokazano prawidłowy sposób przygotowania spadów reklamy. Tło (tutaj zdjęcie), dochodzi do obszaru spadów. Te 5 mm z każdej strony zostanie obcięte na etapie introligatorni, dlatego nie możemy na nim umieścić tekstów i logo.

tutorial_indesign-01-format-reklamy-07-marginesy-i-spady

8. Prawidłowo przygotowane marginesy.

Poniżej pokazano prawidłowe odsunięcie logotypu od krawędzi cięcia. W tym przypadku jest to 5 mm.

tutorial_indesign-01-format-reklamy-08-marginesy-i-spady-logo

9. Teksty odsunięte od krawędzi cięcia.

Pamiętamy też o takim samym odsunięciu tekstów od krawędzi cięcia.

tutorial_indesign-01-format-reklamy-09-marginesy-i-spady-logo-odsuniecie-tekstow

10. Eksport pliku produkcyjnego PDF.

Po prawidłowym przygotowaniu reklamy eksportujemy plik produkcyjny pdf.

tutorial_indesign-01-format-reklamy-10-export-pdfa-do-druku

11. Ustawienie przy eksporcie wielkości spadów zgodnej ze specyfikacją.

W oknie eksportu, w zakładce marginesy (Marks and Bleeds) włączamy opcję zachowania spadów (Use Document Bleed Settings). Program automatycznie ustawi odpowiednią wielkość. Jeśli nie używamy automatycznej opcji, pamiętamy o ręcznym wpisaniu wielkości spadów, w naszym wypadku 5 mm z każdej strony.

tutorial_indesign-01-format-reklamy-11-ustawienie-spadow-przy-eksporcie-pdfa

Zamów animację 3D prezentującą czasopismo!

Do każdego składanego przez nas czasopisma oferujemy wykonanie  animacji 3D przedstawiającej przekartkowanie całego numeru.

Czytaj dalej ->

Aktualności:

  • Życie Rolnika lato 2019
  • Świat Hoteli kwiecień/maj 2019
  • Tygrysy Biznesu wydanie I 2019
  • APA maj 2019
  • Perkusista maj 2019
  • Motocyklista maj 2019
  • APA kwiecień 2019
  • Perkusista kwiecień 2019
  • Życie Rolnika wiosna 2019
  • Motocyklista kwiecień 2019
  • APA marzec 2019
  • Perkusista marzec 2019
  • O czym lekarze marzec 2019
  • Projektowanie i skład czasopism
  • Portfolio

Popularne hasła:

3D Animacja APA Broszury Castorama Czas na Wnętrze Digital Photographer EP+ Foldery Fonty Holistic Health Internet Maker IPE IRA IRE Jego Ego Lekarze Liderzy Rynku Live Sound Magazyn Dziecko Mollie Motocyklista Nowości Gastronomiczne Perkusista projekt okładki Projektowanie czasopism Raport gastronomiczny Raport holelarski Raport HoReCa Raport roczny Raport Stacje paliw Reklama prasowa Roll up Sabur skład książki Stacja Benzynowa Sweets & Coffee Szkarłatny Strumień T3 Tygrysy Biznesu Ulotki Wydanie specjalne Zagroda Świat Hoteli Życie Rolnika

Studio Adekwatna

02-497 Warszawa
ul. Składkowskiego 3/276
tel. 22 299 51 27
kom. 693 478 321
adekwatna@adekwatna.pl

  • Ostatnie prace
  • Animacje 3D
  • Reklama prasowa
  • Skład czasopism
  • Skład książek
  • Broszury
  • Ulotki
  • Foldery
  • Roll-upy
  • Tutoriale
  • Mapa strony

Kontakt

  • Email
  • Facebook

Copyright © 2025 · Studio Adekwatna

Copyright © 2025 · Executive Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in

 

Loading Comments...